MHCS Forum - Powered by vBulletin

Startsidan Forum Köp & Sälj FAQ (Hjälp) Matrikel Kalender Dagens inlägg

Resultat 1 till 4 av 4
  1. Collapse Details
    Årsavgift 2019
    MHCS Medlem Kåre-1448s avatar
    Reg. datum
    nov 2009
    Då har man betalt årsavgiften för 2019.. tvekade länge innan vi tog beslutet.
    Varför vi tvekade? Jo i bland undrar vi om klubben finns, detta eftersom vi främst använder
    Internet som forum för att få Info. om klubben, och här är det Dött, märkligt eftersom det
    på Facebook finns Många grupper om/för Husbils intresserade där 1000 tals ställer frågor och
    skriver om sin hobby, men man läser sällan att någon i dessa grupper skriver att de är med i
    MHCS, hur många av oss medlemmar använder Internet
    för att få information om och reda ut olika problem som vi kan ha inom vår Hobby?
    Här på MHCS Forumet är det ingen som har problem, teknikgruppen har tydligen fått 5 frågor
    sedan den startades för 1-2 år sedan!
    Varför är intresset så lågt i Forumet?
    Nåja hur som helst, vi har betalt för 19 som jag skrev, orsaken är enkel! Rabatten på Diesel och Bensin!

Rabatten på Diesel är ofta runt 50-60 öre per liter, dessutom är det den renaste Dieseln som finns i Sverige
    PREEM har ju också det perfekta Ersättningsbränslet HVO-100, men det är dyrare per liter eftersom det är Miljövänligt!
    Är ju märkligt att ett miljövänligt bränsle ska kosta 1,50 mer per liter..Men vi bor ju i Sverige, Landet utan förnuft.
    Som personbil har vi en KIA Niro Hybrid därför är Bensinrabatten som ligger runt 50 öre per liter också värdefull, tankar i och för sig
    väldigt sällan KIA´n då den dricker endast 3-3,5 dl milen, blir var 5:e vecka ungefär!
    Men tack vare denna Rabatt så betalar tankningarna faktiskt nästan hela årsavgiften för oss.

😀 GOTT SLUT PÅ ÅR 2018 TILL ER SOM LÄSER DETTA BARA 30 DAGAR KVAR ! 👍🏿
    Senast redigerat av Kåre-1448 den 2018-12-02 klockan 08:32.
    Svara med citat

2. Collapse Details
    Sv: Årsavgift 2019
    Kassör Ingrid-903s avatar
    Reg. datum
    feb 2005
    Detsamma önskar jag dig Kåre
    Svara med citat

3. Collapse Details
    MHCS Medlem Hans-Ruben-2468s avatar
    Reg. datum
    okt 2012
    Hej Kåre ! Jag håller med dej , det är låg aktivitet på det här forumet ,Varför? har varit medlem i många år , och tidigare har du varit en av de flitigare debattörerna
    ; men vid något av mina senare inlägg skrev du att du beslutat dig för att inte skriva på den här hemsidan, om fler fattar sådana beslut blir det låg aktivitet på forumet.
    Jag saknar dina inlägg det är en frisk fläkt även om jag inte alltid anammar dina åsikter, är glad att du fortfarande blir medlem. Hoppas på en livligare hemsida och

önskar God jul och gott nytt år ( tidigt kanske men skriver inte så ofta.) 2468 Hansruben
    Svara med citat

4. Collapse Details
    MHCS Medlem Kåre-1448s avatar
    Reg. datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Hans-Ruben-2468 Visa inlägg
    Hej Kåre ! Jag håller med dej , det är låg aktivitet på det här forumet ,Varför? har varit medlem i många år , och tidigare har du varit en av de flitigare debattörerna
    ; men vid något av mina senare inlägg skrev du att du beslutat dig för att inte skriva på den här hemsidan, om fler fattar sådana beslut blir det låg aktivitet på forumet.
    Jag saknar dina inlägg det är en frisk fläkt även om jag inte alltid anammar dina åsikter, är glad att du fortfarande blir medlem. Hoppas på en livligare hemsida och

önskar God jul och gott nytt år ( tidigt kanske men skriver inte så ofta.) 2468 Hansruben

Hej Ruben, jo jag tog beslutet som Du nämner att skriva mindre på mhcs forum då jag som jag tycker (är ju part i målet) bemöttes Illa och Censurerades av
    förre ordförande utan orsak (som jag tycker) vad det gällde har jag lagt bakom mig men det hade med nya skatten som dåvarande Ordförande Hyllade i miljöns
    namn, vilket jag ansåg att "miljöparasiterna" hade fel uppfattning om! Tycker fortfarande det!
    Dessutom finns på Facebook många grupper som har Husbilar som grund, bland finns en som kallas "Vi som har Plåtisar (Husbilar i Van segmentet)" där jag tycker det
    är intressanta inlägg.
    Har nu en Plåtis igen en Westfalia Columbus 641E 2017, vi tyckte LMC:n blev så klumpig med sina 7,3 m och bredd.
    Westfalian har vattenburen Ebersprächer Dieselvärme och Vattenburen golvvärme och värme utblås i hytten.
    Finns dock ingen el-patron i systemet utan vi har en liten Handy Heater, en värmare från Twins på reklam-TV, den är på 350 watt och alla tycker att den inte kan fungera, men, det bryr sig inte värmaren om utan fungerar mycket bra
    i det lilla utrymmet som en plåtis är, den fick agera stödvärme under testet, är dieselvärmare som gjort grovarbetet. Köpte den som hytt uppvärmning i hytten på LMC.n
    Den har stått en månad hos PR-Husbilar för lite ombyggnad av vinterpaketet som var obefintligt trots att Tyskarna påstod att den var byggd för vinterbruk!
    Bland annat upptäckte PR att vattensystemet var helt oisolerat varför vattnet frös vid minus 2 grader i våras på vår första provkörning, blev 18 grader kallt då frös även
    tanken som sitter invändigt utan någon värmetillförsel alls!
    Så vi krävde att allt skulle fixas och det har de utan Knot gjort! PR har lagt ned ett otroligt arbete på att få bilen vinter duglig, b.l.a har de
    upptäckt att i bakdelen på Ducato finns hål ut i luften från hålrummen nedanför bakljusen i golvet från fabriken där kalluft kommer in och massvis av damm sommartid! Dammet visste vi om! bara att isolera detta tog 9 mantimmar,
    de har också isolerat alla avloppsrör under bilen.
    PR beställde original isolering från fabriken, när den kom förkastade montören kvaliten på materialet så PR beställde från
    Pilote annan isolering som är bättre och enklare att jobba med.
    Montören rev ner höger sida i bilen och isolerade om hela färskvattensystemet, ett stort jobb som dock gett utdelning.
    Vi hämtade bilen i onsdags 5/12 åkte till CC-Hökenås där vi låg en natt hade -5 gr. den natten, det skulle bli varmare så vi åkte norrut mot Filipstad SP i jakt på minusgrader -4 gr. där på natten och 170:- för el 16 tim. utan annan
    service..dyrt! började snöa på natten, sedan upp till Sveg där vi fricampade vid OK, -8 snöfall inga frysningar av vattnet
    Fortsatte upp till Svenstavik, ingen kyla där heller bara -3-4 grader. Men istället kom den på natten 3,5 dm nysnö över Ställplatsen 150:- med ström och toalett, svartvatten tömning.
    Sista natten stod vi på Ställplatsen Stråtjära Skog Strand, är inte öppen men man kan stå där TC fungerar oavsett väder! var bara 0 gradigt tyvärr.
    Kom hem i dag på fm. nöjda med bilen, stora testet blir Jokkmokks Marknad i Februari, får hoppas på tur med vädret..Kyla alltså blir den ultimata testen av både Dieselvärmen och PR:s isolerings jobb!

God Jul & Gott Nytt 2019 till Dig också Ruben 👍🏿
    Svara med citat