MHCS Forum - Powered by vBulletin

Startsidan Forum Köp & Sälj FAQ (Hjälp) Matrikel Kalender Dagens inlägg

Resultat 1 till 9 av 9
  1. Collapse Details
    Fiske
    MHCS Medlem Gunnar-2534s avatar
    Reg. datum
    jul 2010
    Hej alla har idag kollat lite på min fiske utrustning då slog det mig en tanke är det fler i klubben som är fiskeintresserade kanske träffas några och fiska och dra en fiskehistoria
    Lillfiskaren
    Gunnar
    Svara med citat

2. Collapse Details
    Sv: Fiske
    Reg. datum
    jul 2010
    Helgen har jag ägnat mig åt lite fiske det blev 1 gös 2 gäddor 3 abborrar och ett riktigt kanonväder någon mer som varit ute och fiskat skulle vara kul om lite fiske snack kom i gång här på forumet
    Gunnar
    Svara med citat

3. Collapse Details
    MHCS Medlem Per-3641s avatar
    Reg. datum
    jun 2015
    Fiske är en fantastisk rekreation för själen.

Mitt eget (ute vid kusten) fiske brukar ligga lite nere mellan oktober-december då öringen är fredad.
    För om jag fiskar då så tas ju de absolut största öring rackarna sen förra världskriget .

För er som kan tänka sig att fiska lite inplanterat kan jag på hösten rekommendera vallgraven vid Landskrona citadell.
    Regnbåge i havsvatten (stealhead), fina fenor o krigar som bara den. Blandat med småtorsk o plattfisk en udda upplevelse.

Sketfiske på er // Per
    Svara med citat

4. Collapse Details
    MHCS Medlem
    Reg. datum
    dec 2017
    Tänk om det hade varit lika rogivande att ta hand om fisken som att fånga den. Det är detta faktum som avhåller mig från fisketurer. Om jag åker på en fisketur i Öresund får jag ett antal torskar beroende på hur länge jag håller på. Plus en dj-a massa sill. Jag gillar sill men den skall vara inlagd i en burk.
    Svara med citat

5. Collapse Details
    Reg. datum
    jul 2010
    Kul att det är fler fiskeintresserade själv skall jag ut och fiska till helgen siktar på Gös och abborre och en fin avkoppling

Gunnar
    Svara med citat

6. Collapse Details
    Suppleant Tommy-2832s avatar
    Reg. datum
    maj 2011
    Hej Gunnar! tycker ditt inlägg är intressant och jag tror att det finns många som tycker om fiske inom MHCS. Kan du inte ordna en Fisketräff med husbil så kanske det kan bli en ny årlig MHCS träff för intresserade fiskefamiljer som åker husbil?? Vore bra för vår förening om vi kan få igång fler träffar med olika teman inom föreningen. Själv startade jag upp golfträffen för 3 år sedan och den har fått ett ökat intresse så vi är uppemot 20 bilar som träffas årligen för att ha trevligt/umgås och spela golf. Det har också inneburit att vi fått fler medlemmar då vi har erbjudit våra medlemmar att ta med sig bekanta med husbil som har samma intressen första året utan att vara medlem, och de har blivit medlemmar året efter till kommande träffar för att få vara med.

Tommy 2832
    Svara med citat

7. Collapse Details
    Reg. datum
    jul 2010
    Har funderat på det har därför fiskat lite om intresse finns kanske någon mer att bolla tanken med hör gärna av er i så fall en fiske träff skulle vara kul

Gunnar
    Svara med citat

8. Collapse Details
    MHCS Medlem
    Reg. datum
    dec 2017
    Det skulle vara kul med en fisketräff i synnerhet för en snövit amatör som jag. Att få lite tips av "proffsen" och berätta fiskehistorier som inte behöver vara sanna.
    Problemet är att få med frun på en sådan träff.
    Svara med citat

9. Collapse Details
    Reg. datum
    jul 2010
    Kenneth vi skall jobba på det klart vi skall ha damerna med på en sådan träff ska nog klura ut något kul för dem med

Gunnar
    Svara med citat