MHCS Forum - Powered by vBulletin

Startsidan Forum Köp & Sälj FAQ (Hjälp) Matrikel Kalender Dagens inlägg

Resultat 1 till 5 av 5
  1. Collapse Details
    Truma 6000C
    MHCS Medlem Arne-1580s avatar
    Reg. datum
    dec 2006
    Min Truma 6000C gick bara på varmvattendelen. Den stora fläkten startade inte och därav tände aldrig gasolen till värmen. Jag fick ta ut hela pannan och plockade ur fläkten. Efter att tagit isär delen där kolen sitter såg jag att ena kolet i hållaren hade spruckit och nådde således inte fram till kollektorn. Efter att satt dit nytt kol startade fläkten och allt funkade igen. Det var ett heldagsjobb då Truman sitter otroligt korkat till i min Rimor Europeo 12.
    Svara med citat

2. Collapse Details
    Sv: Truma 6000C
    MHCS Medlem Per-3641s avatar
    Reg. datum
    jun 2015
    Finns det någon bil där inte Truman sitter korkat till?

Ibland får jag känslan av att dom vaknar en morgon och har en Truma enhet ,hmmm vad kan vi bygga runt den?
    Ahh, en husbil..................

Ha det // Per
    Svara med citat

3. Collapse Details
    MHCS Medlem
    Reg. datum
    dec 2017
    Truman sitter i vår bil under den ena långbädden bak. Bara att lyfta och titta. Där sitter också vinterventilen lätt tillgänglig. Men: Det innebär att det blir varmt och gott baktill men kallt framtill i bilen. Frun gillar placeringen, för den är under hennes säng
    Svara med citat

4. Collapse Details
    MHCS Medlem Kåre-1448s avatar
    Reg. datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Kenneth-50 Visa inlägg
    Truman sitter i vår bil under den ena långbädden bak. Bara att lyfta och titta. Där sitter också vinterventilen lätt tillgänglig. Men: Det innebär att det blir varmt och gott baktill men kallt framtill i bilen. Frun gillar placeringen, för den är under hennes säng

Olika tycker vi! 🙏🏾
    Läser mycket ofta i Husbilsgrupperna på Facebook om hur folk svettas i sovdel nattetid och fryser i sittgruppen!
    De flesta vill ha svalt och tyst i sovdelen och varmt vid dinetten och i hytten.
    Många klagar på just detta att värmen försvinner innan den når fram i bilen, vilket
    enkelt skulle åtgärdas genom att montera pannan just i dinettens soffa, då
    skulle det finnas gott om varmluft att blåsa in i den kalla hytten och emot kallraset vid bodelsdörren också 👍🏿
    Svara med citat

5. Collapse Details
    MHCS Medlem Arne-1580s avatar
    Reg. datum
    dec 2006
    Hade en Euramobil för ett antal år sedan. Där satt truman i klädskåpet intill dörren. En mycket bra placering.
    Svara med citat