MHCS Forum - Powered by vBulletin

Startsidan Forum Köp & Sälj Registrera FAQ (Hjälp) Matrikel Kalender Dagens inlägg

Resultat 1 till 6 av 6
  1. Collapse Details
    Mobilsurfing?
    MHCS Medlem Kim-3675s avatar
    Reg. datum
    sep 2015
    Cool
    Jag börjar att bli mörkrädd for nästa generation. Jus nu väntat jag på ett försenat flyg på Guangzhou flygplats. Kommer ihåg tidigare tider när flyget var försenat använda man ofta tiden till att prata med den som sätta bredvid. Och på det sätt kom man till at prata med någon som man inte kända. I dag har alla en mobil telefon där att gör man kopplar omvärlden från. Man ser inte vad som händer. När jag kollar runt har nästan alla 50 personer som jag kan se en mobil i handen. och bara en har en bog i handen.
    Är det social liv bara digitalt idag.
    Barnen är mer upptagen av at se vad kompis gör istället för at de gör det ihop. Om man åker semester skall där finns internet. så dom kan skicka foto av vad dom äter. vi pratar inte om vad vi har upplivat på semestern. Alla vet det, det är redan på Facebook. så vad skall man prata om i skolan.
    Familie semester idag är ett frågan om att alla kan koppla upp för att koppla av.
    Nåt är fel?
    Med vänlig hälsning
    Kim Dahl

På hotellet är jag gäst. I husbilen är jag hemma.
    At the hotel, I'm a guest. In the motorhome I'm home.
    Svara med citat

2. Collapse Details
    Sv: Mobilsurfing?
    MHCS Medlem Kåre-1448s avatar
    Reg. datum
    nov 2009
    Bra skrivet Kim, detta upplevs inte bara vid en flygplats, samma ombord på en buss eller ett tåg eller bara...ja Du..
    överallt sitter inte bara den yngre generationen som klistrade vid dessa Fåner, blir fler och fler Äldre som drabbats av I-fån viruset
    också! Såg en tant med rollator som försökte styra den med ena handen och fingrade på I-fånen med den andra.. gick inte så bra rollatorn
    måste styras med båda händerna 🤡
    Vad gör denna apparat så oumbärlig? Hur överlevde vi före 1988-2000 då en mobil var en tegelsten och som jag minns satt monterad i bagaget i
    Taxin med en knappsats i en lur inne i bilen, och utan detta egentligen vedervärdiga (utnyttjas fel av många, borde vara censur i många sajter)
    internet. Ville man ringa före mobilen kom så fick man leta upp en automat. Det gick utmärkt och lugnt och skönt, stressen var betydligt mindre då.
    Svara med citat

3. Collapse Details
    MHCS Medlem Maggan-2721s avatar
    Reg. datum
    feb 2009
    Ja vi lever verkligen i teknikens värld.
    Märker själv att dagen blir kortare, pga att man sätter sig vid dator/telefonen och kollar vad som hänt, via t ex Facebook eller läser tidningen via datorn. Bara att läsa olika husbilsrelaterade inlägg tar mycket tid
    Speciellt telefonen med internet, gör ju att alla så fort det plingar till, måste plocka upp den och kolla.....även jag har börjat drabbas av denna noja/nyfikenhet.
    Håller med om att det vore bättre att prata och umgås i stället för att använda telefonen.
    Kanske är det lite av nyhetens behag några år till, men då kommer säkert någon annan teknisk pryl som vi inte kan vara utan.
    Vi får nog bara finna oss i det och gilla läget....som det heter.
    Svara med citat

4. Collapse Details
    MHCS Medlem Kenneth-2441s avatar
    Reg. datum
    jul 2014
    Hej jag tror att nästa generation blir väldigt ensamma,när man var ung gick man till kondis o fika o pratade men om ungdomarna gör det nu så sitter dom med mobilerna mitt e mot varandra och stirrar ner i sina mobiler.
    Har ett barnbarn mad på resa nu är surren slut i hans mobil och han tycker jag är kymig att han inte får koden men men han får lära sig nu i två veckor till att mobilen är inte hela livet
    Svara med citat

5. Collapse Details
    MHCS Medlem Kim-3675s avatar
    Reg. datum
    sep 2015
    Cool
    Ja han får kanske en chock når han ser att där finns en riktig världen.
    Med vänlig hälsning
    Kim Dahl

På hotellet är jag gäst. I husbilen är jag hemma.
    At the hotel, I'm a guest. In the motorhome I'm home.
    Svara med citat

6. Collapse Details
    MHCS Medlem Per-3641s avatar
    Reg. datum
    jun 2015
    Tjena,

för 10 år sedan (före mobilsurfandet) var internetspel poppis hemma. Barnen ringde till mig på jobbet och meddelade att nätverket inte fungerade......

He he ...nytt lösenord, ni får en bokstav för varje arbetsuppgift ni utför (5st) några timmar senare så hade de fått ihop lösenordet...min gräsmatta var klippt, huset dammsugat, etc.

Numera är den yngsta utbildad nätverkstekniker, han har inte glömt vilket märks ibland när han varit på besök

Surfa nätt / Per
    Svara med citat