MHCS Forum - Powered by vBulletin

Startsidan Forum Köp & Sälj Registrera FAQ (Hjälp) Matrikel Kalender Dagens inlägg

Resultat 1 till 4 av 4
  1. Collapse Details
    Stora bält bron.
    MHCS Medlem Per-3641s avatar
    Reg. datum
    jun 2015
    Halloj forumet,
    Har brobizz och kört bält flera gånger tidigare och fått betala ~ 365 för en resa över.passerade och körde manuell bana som vi med husbil skall göra.......715 spänn.efter mycket dividerande om längd, vikt o höjd så ger jag mig. Hon har rätt...mer än 2,7 m hög, längre än 6 meter, och max 3,5 ton. Detta blir 715 kr. Märkligt..... men när vi landar ställplats i middelfart slår det mig  Jag har skaffat en varuvogn!
    Hon såg inte min lyxiga och skitfina La strada som en husbil utan som en varubil.har skickat mail till dom och förklarat så det skall nog ordna sig...men till er andra med plåtisar..säg att det är en autocamper inga kommentarer tack om att min bil ser ut som en ........... för det gör den inte, i alla fall inte in ut i.

Bältbron på er // Per
    Senast redigerat av Per-3641 den 2017-05-25 klockan 21:05.
    Svara med citat

2. Collapse Details
    Sv: Stora bält bron.
    MHCS Medlem Kim-3675s avatar
    Reg. datum
    sep 2015
    Cool
    Jag vet inte vad en autocamper är så jag åker alltid i brobizz filen. vår bil är en personbil kl. 2 i reg beviset. :-)
    Senast redigerat av Kim-3675 den 2017-05-25 klockan 21:41.
    Med vänlig hälsning
    Kim Dahl

På hotellet är jag gäst. I husbilen är jag hemma.
    At the hotel, I'm a guest. In the motorhome I'm home.
    Svara med citat

3. Collapse Details
    MHCS Medlem Jens-2124s avatar
    Reg. datum
    jul 2009
    Min erfarenhet är att alltid åka i manuell bana genom betalstationen över Stora Bält om du inte har avtal med A/S Storebaelt. Det är väl skyltat att autocamper (husbil på danska) ska välja manuell bana.

Jag har fått betala mer än 1000:- DKR för min autocamper när jag körde i bizz-fil. Det blev helt fel då husbilen vägde under 3500 kg. Genom att skicka reg.beviset till dem ordnade det upp sig.

Idag har jag avtal med dem så då är det fritt fram i bizz-filen vilket också ger mig möjlighet att köra i Österrike. De har sammarbete med ASFINAG (Østrig) – køretøjer over 3,5 ton.

/Jens
    Svara med citat

4. Collapse Details
    MHCS Medlem Per-3641s avatar
    Reg. datum
    jun 2015
    Kundtjänst hörde av sig idag. Bad så mycket om ursäkt, pengar återbetalas inom det snaraste.

kundtjänst av världklass.

ha det bäst // Per
    Svara med citat