MHCS Forum - Powered by vBulletin

Startsidan Forum Köp & Sälj Registrera FAQ (Hjälp) Matrikel Kalender Dagens inlägg

Resultat 1 till 6 av 6
  1. Collapse Details
    Ställplatser i Gävle
    MHCS Medlem Kåre-1448s avatar
    Reg. datum
    nov 2009
    Som väntat.. av mig alla fall... pessimist som jag är när det gäller Gävle Kommuns Turistsatsningar!

Från början var det tal om 15 platser! sedan 9 st.....nu är budet 0 platser. blir ingen Ställplats vid Marinan vid S.Skeppsbron
    inte i år i alla fall. Orsaken är krystat, upphandlings strul påstås det.
    I går kväll stod det 6 bilar på parkeringen där 2 platser är avsedda får husbilar, nu när jag cyklade hem stod det 4 bilar där!
    Behovet finns men Politiker/Tjänstemanna okunskap & ovilja förstör allt. 👿
    Svara med citat

2. Collapse Details
    Sv: Ställplatser i Gävle
    MHCS Medlem Kenneth-2441s avatar
    Reg. datum
    jul 2014
    Citat Ursprungligen postat av Kåre-1448 Visa inlägg
    Som väntat.. av mig alla fall... pessimist som jag är när det gäller Gävle Kommuns Turistsatsningar!

Från början var det tal om 15 platser! sedan 9 st.....nu är budet 0 platser. blir ingen Ställplats vid Marinan vid S.Skeppsbron
    inte i år i alla fall. Orsaken är krystat, upphandlings strul påstås det.
    I går kväll stod det 6 bilar på parkeringen där 2 platser är avsedda får husbilar, nu när jag cyklade hem stod det 4 bilar där!
    Behovet finns men Politiker/Tjänstemanna okunskap & ovilja förstör allt. 
    Hej Kåre du får väl riva i lite
    Svara med citat

3. Collapse Details
    Reg. datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Kenneth-2441 Visa inlägg
    Hej Kåre du får väl riva i lite

Ja Du Kenneth... varför blev man inte Politiker som Farsan sa när jag frågade : vilket yrke ska jag satsa på Pappa?
    Bli politiker sa Han... inget ansvar, bara att rycka på axlarna och gå vidare. OBS! detta var 1962 ungefär, redan då
    hade ”yrket” dåligt rykte!

Står förresten 7 bilar inom p-platsen där 2 SP finns i kväll. 3 Holländare, en Belgare tror jag och Svenskar.
    Senast redigerat av Kåre-1448 den 2017-05-19 klockan 19:12.
    Svara med citat

4. Collapse Details
    Reg. datum
    nov 2009
    Har knappt hämtat mig från Överraskningen som jag fick i Veckan som gick! fick nästan en Stroke när jag upptäckte det!

Gävle Kommun har målat upp ytterligare 7 Husbilsplatser vid den gamla Ställplatsen
    vid Södra Skeppsbron 9.
    Finns nu 9 st p-platser avsedda för Husbilar. 2 st med möjlighet till Ström, ännu är det Gratis: Ett servicehus finns 170 m nedströms bakom Evas Restaurang.
    Har inte haft möjlighet att kolla om det är färdigbyggt, men det verkar så på utsidan, där finns också sopställ, bord & bänkar.
    Svara med citat

5. Collapse Details
    Ordförande Tücsi-1252s avatar
    Reg. datum
    maj 2005
    Heja Gävle!
    Tücsi
    Svara med citat

6. Collapse Details
    Reg. datum
    nov 2009
    Under tiden vi varit borta har kommunen ordnat Ström till alla 9 platserna, avgiftsfritt.
    Service huset är igång, men låst! man måste bulta på ett fönster på Å-sidan (ingen ringklocka!) så kommer de och öppnar, man får en kod till anläggningen.
    Låst av någon outgrundlig anledning får inget besked till orsaken.
    Bemannat 08oo-22oo helger 08oo- 20oo efter påstötning idag har ett tel. nr kommit upp att ringa om det blir trassel.
    Heller inget pris för utnyttjandet av anläggningen, går att tömma toa, fylla vatten.
    Svara med citat