MHCS Forum - Powered by vBulletin

Startsidan Forum Köp & Sälj Registrera FAQ (Hjälp) Matrikel Kalender Dagens inlägg

Resultat 1 till 5 av 5
  1. Collapse Details
    Akta är när ni passera vägarbete i Tyskland
    MHCS Medlem Kim-3675s avatar
    Reg. datum
    sep 2015
    Angry
    Hej!

Bara en lite varning til er som åker till Tyskland. Jag är på tjänsteresa till Berlin och Köln. Jag har åkt mycket i Tyskland men aldrig set dom använda fartkamera vid vägarbete. På vägen från Rostock till Berlin passerad jag två vägarbeten. Båda hade uppsätt fartkameror den ene var en släpkärra som var placerat innanom avspärrningen den stod utan för avspärrningen som ett utformat som en låda.
    Jag hade lite tur en tysk testtede dom så jag gick inte i fällen. Tänk över det när ni passera ett vägarbete i Tyskland. Dom gör det samma i Danmark.
    Med vänlig hälsning
    Kim Dahl

På hotellet är jag gäst. I husbilen är jag hemma.
    At the hotel, I'm a guest. In the motorhome I'm home.
    Svara med citat

2. Collapse Details
    Sv: Akta är när ni passera vägarbete i Tyskland
    Sekreterare
    Reg. datum
    sep 2015

Tack för info Kim! Vi åker iväg nästa vecka.

Svara med citat

3. Collapse Details
    MHCS Medlem Jens-2124s avatar
    Reg. datum
    jul 2009
    Även svenska polisen sätter ut portabla kameror.

De är förvisso skyltade men säkrast för alla är att visa respekt för vägarbeten.

Det är en farlig arbetsmiljö längs vägarna.

/Jens
    Svara med citat

4. Collapse Details
    MHCS Medlem Kenneth-2441s avatar
    Reg. datum
    jul 2014
    Citat Ursprungligen postat av Kim-3675 Visa inlägg
    Hej!

Bara en lite varning til er som åker till Tyskland. Jag är på tjänsteresa till Berlin och Köln. Jag har åkt mycket i Tyskland men aldrig set dom använda fartkamera vid vägarbete. På vägen från Rostock till Berlin passerad jag två vägarbeten. Båda hade uppsätt fartkameror den ene var en släpkärra som var placerat innanom avspärrningen den stod utan för avspärrningen som ett utformat som en låda.
    Jag hade lite tur en tysk testtede dom så jag gick inte i fällen. Tänk över det när ni passera ett vägarbete i Tyskland. Dom gör det samma i Danmark.
    Dom hade ställt upp en vid arbetet på Nynäsvägen idag
    Svara med citat

5. Collapse Details
    MHCS Medlem Kåre-1448s avatar
    Reg. datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Kim-3675 Visa inlägg
    Hej!

Åjo det har de gjort länge, åtminstone sedan 2003 då vi blev fotade och fick inbetalningskort... tror det var 35 € eller så.
    Såg det även i somras i Bayern vid et vägarbete.
    Svara med citat