MHCS Forum - Powered by vBulletin

Startsidan Forum Köp & Sälj Registrera FAQ (Hjälp) Matrikel Kalender Dagens inlägg

Resultat 1 till 10 av 10
  1. Collapse Details
    Husbilars beteende
    MHCS Medlem Kim-3675s avatar
    Reg. datum
    sep 2015
    Är det bara mig som tycker att någon husbilars beteende gör att vi förlora trovärdigheten.
    Jag fricampar ibland, runt hala av dom gånga vi är ute med husbilen. När vi gör försöker vi inte att provocera. Vi parkera aldrig natten över när där står camping förbjuden (Ja jag vet att skyltat camping förbjuden inte finns officiellt).
    Men hittar ofta ett lugn ställa for stanna för natten aldrig nära stallplatser eller campingplatser.
    Men vi var i Malmö förra vecka på lagunens småbåtshamn. Dom två kväller vi var där kom där en husbil och stannad för 20 meter borta från stallplatsen. Utan att betala och dom kom också efter vatten. Jag tycker det är att provocera dom som har en stallplats eller ibland en campingplats. Eller jag bara för känslig?
    Med vänlig hälsning
    Kim Dahl

På hotellet är jag gäst. I husbilen är jag hemma.
    At the hotel, I'm a guest. In the motorhome I'm home.
    Svara med citat

2. Collapse Details
    Sv: Husbilars beteende
    MHCS Medlem Kåre-1448s avatar
    Reg. datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Kim-3675 Visa inlägg
    Är det bara mig som tycker att någon husbilars beteende gör att vi förlora trovärdigheten.
    Jag fricampar ibland, runt hala av dom gånga vi är ute med husbilen. När vi gör försöker vi inte att provocera. Vi parkera aldrig natten över när där står camping förbjuden (Ja jag vet att skyltat camping förbjuden inte finns officiellt).
    Men hittar ofta ett lugn ställa for stanna för natten aldrig nära stallplatser eller campingplatser.
    Men vi var i Malmö förra vecka på lagunens småbåtshamn. Dom två kväller vi var där kom där en husbil och stannad för 20 meter borta från stallplatsen. Utan att betala och dom kom också efter vatten. Jag tycker det är att provocera dom som har en stallplats eller ibland en campingplats. Eller jag bara för känslig?

Har sett mycket liknade på många platser... man är för snål för att betala en P-plats.
    Detta och att många parkerar på parkmark, privat mark, gör upp eld där man inte får elda t.e.x på klippor.
    Finns hur många som helst som slänger sopa överallt istället för att lägga påsen i det
    Jättestora garaget någon timme till dess de kommer till sopanläggning.

Ofta funderar man hur vi är skapta i Huvudet, inte undra på att Husbilsfolk är avskydda.
    Svara med citat

3. Collapse Details
    MHCS Medlem Per-3641s avatar
    Reg. datum
    jun 2015
    Aja nu är vi inte avskydda överallt, tack o lov.

Men visst vissa har ju ingen skam i lilla kroppen när man går o snyltar på det man inte betalt för.

Jag personligen betalar gärna pengar till en ställplats för jag vet att någon lägger ner lite tid på denna eller ofta att den kanske går till en förening i området etc.
    Jag läser en del om att det är svindyrt på ställplatser etc och att de jämförs med camping.

Nopp inte enligt mig men detta är vad jag tycker efter endast 3 år i branschen.

Camping = ofta lång från centrum
    camping = ofta finns allt till och med en liten tvättmaskin etc som jag inte behöver

Ställplats = kanske en toa som uppskattas 10p, dusch 3p, tömma o fylla 8p, el 5p enligt min 10 gradiga skånska skala.

jämför jag camping med ställplats så är lite faciliteter typ toa välkommet resten behövs inte.

Men fricamp funkar oxå

detta är väl en av de största stötestenarna inom husbilslivet just nu där alla har en åsikt tack o lov.

Ställplats på er där ute // Per

Ps: o vad solen skiner i Höganäs kväll, till och med " litetglasvinpåuteplatsenväder" i 18gr o i kortbyxor
    Svara med citat

4. Collapse Details
    Reg. datum
    nov 2009
    Det värsta beteende vi sett av Husbilsåkare var mellan Dikanäs och Norska gränsen!

Vi stannade vid en fin rastplats invid en liten Älv, där fanns en Eldstad, TC och bordbänkar.
    vid infarten mötte vi en husbil som åkte ut, när vi kom in på platsen så stannade vi och
    gick ut för att orientera oss, då kommer en Man fram och frågar... Är ni som de som stack
    iväg?? Nej vad menar Du? kom sa Han, fram till eldstaden, där Dåren före oss tömt sin Toalett
    mitt på eldplatsen, allt fanns i toan som brukar finnas i en sådan.
    Tyvärr noterade jag inte bilnumret, såg att det började på C och att det var en nyare Büstner
    detta var dock 2014 så nu är den inte ny. Förstår inte ännu idag varför de som var där inte hindrade
    Honom eller skrev upp regnr.
    Sådana Skit människor finns det gott om.. hoppas att jag någon gång får chansen att trycka ner en sådan
    Idiot i skiten ordentligt.
    Senast redigerat av Kåre-1448 den 2017-05-12 klockan 17:44.
    Svara med citat

5. Collapse Details
    MHCS Medlem Per-3641s avatar
    Reg. datum
    jun 2015
    Tjena Kåre,

jag gillade inlägget men givetvis inte vad som hände.
    Svårt det där med gilla knappen, gillar man inlägget eller gillar man vissa beteende som beskrivs?

Hur tolkar ni andra kloka det där ute?

Ibland har jag gillat sånt som jag kanske inte håller med om men jag gillar att någon har en åsikt.

Tjingeling // Per
    Svara med citat

6. Collapse Details
    Administrator Jan-Eric-3402s avatar
    Reg. datum
    sep 2014
    Citat Ursprungligen postat av Per-3641 Visa inlägg
    Tjena Kåre,

Svårt det där med gilla knappen, gillar man inlägget eller gillar man vissa beteende som beskrivs?

Ibland har jag gillat sånt som jag kanske inte håller med om men jag gillar att någon har en åsikt.

Tjingeling // Per
    Jag gillar inlägget
    Svara med citat

7. Collapse Details
    Reg. datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Per-3641 Visa inlägg
    Tjena Kåre,

Tjingeling // Per

Var väldigt mycket om denna knapp Per när den efter flera års tjat infördes, det testades med 2 knappar, gilla & gilla inte
    men av någon anledning togs inte gilla bort. Minns inte varför.
    När jag använder gilla knappen så gillar jag Inlägget... vad som skrivs.
    Men ibland också vad som hänt enligt inlägget, är väl alltid det positiva skeendena man gillar.
    Svara med citat

8. Collapse Details
    MHCS Medlem Kim-3675s avatar
    Reg. datum
    sep 2015
    Smile
    Tackar för alla svar nu känner vi oss inte ensamma mer, med vår åsikt.
    Med vänlig hälsning
    Kim Dahl

På hotellet är jag gäst. I husbilen är jag hemma.
    At the hotel, I'm a guest. In the motorhome I'm home.
    Svara med citat

9. Collapse Details
    MHCS Medlem Kenneth-2441s avatar
    Reg. datum
    jul 2014
    Citat Ursprungligen postat av Kåre-1448 Visa inlägg
    Det värsta beteende vi sett av Husbilsåkare var mellan Dikanäs och Norska gränsen!

Vi stannade vid en fin rastplats invid en liten Älv, där fanns en Eldstad, TC och bordbänkar.
    vid infarten mötte vi en husbil som åkte ut, när vi kom in på platsen så stannade vi och
    gick ut för att orientera oss, då kommer en Man fram och frågar... Är ni som de som stack
    iväg?? Nej vad menar Du? kom sa Han, fram till eldstaden, där Dåren före oss tömt sin Toalett
    mitt på eldplatsen, allt fanns i toan som brukar finnas i en sådan.
    Tyvärr noterade jag inte bilnumret, såg att det började på C och att det var en nyare Büstner
    detta var dock 2014 så nu är den inte ny. Förstår inte ännu idag varför de som var där inte hindrade
    Honom eller skrev upp regnr.
    Sådana Skit människor finns det gott om.. hoppas att jag någon gång får chansen att trycka ner en sådan
    Idiot i skiten ordentligt.
    Man slutar inte att förvånas,folk har blivit mer respektlösa mot varandra, var tog hänsynen vägen.Det finns ord i språket som kan strykas eftersom dom efterlevs inte🤡
    Svara med citat

10. Collapse Details
    Reg. datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Kenneth-2441 Visa inlägg
    Man slutar inte att förvånas,folk har blivit mer respektlösa mot varandra, var tog hänsynen vägen.Det finns ord i språket som kan strykas eftersom dom efterlevs inte嵐

Ordet Heder som hade en Hedersam betydelse har också ändrat betydelse till Mord, Förtryck, Hänsynslöshet. 👿
    Svara med citat