MHCS Forum - Powered by vBulletin

Startsidan Forum Köp & Sälj Registrera FAQ (Hjälp) Matrikel Kalender Dagens inlägg

Resultat 1 till 11 av 11
  1. Collapse Details
    Försvara sig?
    MHCS Medlem Åke-1447s avatar
    Reg. datum
    aug 2009
    Förr eller senare kan man hamna i en situation där man misstänker att någon eller några tänker råna en och man går blixtsnabbt igenom vilka möjligheter och odds man har för att försvara sig. Som pensionär kan man inte ge sig in i någon närkamp i synnerhet inte om det är flera förövare så vad gör man?? Hur skulle du agera? Om du står utanför husbilen eller befinner dig i den?

//Åke
    Svara med citat

2. Collapse Details
    Sv: Försvara sig?
    MHCS Medlem Kåre-1448s avatar
    Reg. datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Åke-1447 Visa inlägg
    Förr eller senare kan man hamna i en situation där man misstänker att någon eller några tänker råna en och man går blixtsnabbt igenom vilka möjligheter och odds man har för att försvara sig. Som pensionär kan man inte ge sig in i någon närkamp i synnerhet inte om det är flera förövare så vad gör man?? Hur skulle du agera? Om du står utanför husbilen eller befinner dig i den?

//Åke

Tycker det är omöjligt att svara sanningsenligt på frågan Åke, jag måste först stå inför situationen innan
    man kan säga hur man skulle bete sig, och veta vad Huliganen(erna) är ute efter!
    Som Pensionist slåss man troligen inte, men det beror också på omständigheterna! är det ensam Huligan så
    slår jag honom på käften om jag kan, om han är beväpnad gör jag det knappast!
    Kommer jag åt så sparkar/slår eller vrider om Pungen på Huliganen, Du vet hur känsligt området mellan
    benen är på oss karlar.
    Det är något alla Tejer/Kvinnor skall veta... Pungen är mannens Svagaste & Ömmaste punkt, sparka eller slå på Pungen om någon försöker något ☠️
    Senast redigerat av Kåre-1448 den 2017-05-06 klockan 15:14.
    Svara med citat

3. Collapse Details
    Reg. datum
    aug 2009
    Vi tycker och tänker nog ungefär likadant, bra tips för övrigt. Har du något förslag på vad man kan ha med sig en del säger sig ha med basebollträn är det smart?

Åke
    Svara med citat

4. Collapse Details
    MHCS Medlem Kenneth-2441s avatar
    Reg. datum
    jul 2014
    Vi tycker och tänker nog ungefär likadant, bra tips för övrigt. Har du något förslag på vad man kan ha med sig en del säger sig ha med basebollträn är det smart?

Åke
    Det kan ställa till det ordentligt med ett basebollträ,man får så mycket adrenalin så man vet inte när man ska sluta,jag vet det av egen erfarenhet
    Svara med citat

5. Collapse Details
    Reg. datum
    nov 2009

Åke

Mjaa.. blir väl lite jobbigt att släpa på 😎 Men Knogjärn med Hullingar vore nog bra 🤡
    Svara med citat

6. Collapse Details
    Reg. datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Kenneth-2441 Visa inlägg
    Det kan ställa till det ordentligt med ett basebollträ,man får så mycket adrenalin så man vet inte när man ska sluta,jag vet det av egen erfarenhet

Usch... du ska väl inte på Årsmötet.... med det humöret? 🤡 🤡
    Svara med citat

7. Collapse Details
    Reg. datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Kåre-1448 Visa inlägg
    Mjaa.. blir väl lite jobbigt att släpa på  Men Knogjärn med Hullingar vore nog bra 嵐
    Knogjärn ingår inte direkt i bilens tjänstevikt så det kan bli svåra frågor att svara på om polisen blir inblandad. Ett basebollträ och några bollar och en plockhandske måste man ha rätt att ha med. Övning ger färdighet som det heter... Någon typ av spray kanske är användbart?
    Svara med citat

8. Collapse Details
    Reg. datum
    aug 2009
    Jag har bytt ut originaltutan i bilen mot ett riktigt kraftigt horn som är kopplat ihop med förardörren så om någon öppnar dörren när kontakten på insidan är tillslagen väcks hela omgivningen. Tjuvlarmet låter inte lika mycket. Vår ingångsdörr är larmad plus att hunden sover där.
    /Åke
    Svara med citat

9. Collapse Details
    Reg. datum
    nov 2009
    Spray är Bra... Kontaktspray.... alla målarfärger.... har handsprit i en sprayflaska, svider som fan, ... parfym i sprayflaska är ju inget man vill ha i ögonen precis.
    Svara med citat

10. Collapse Details
    MHCS Medlem Per-3641s avatar
    Reg. datum
    jun 2015
    Börja spela golf.........järn 7:an är en bra klubba...... för nybörjare att spela golf med.

sen kan man ju bara (även om det är in i helvetes svårt) låta det ske, allt går ju att ersätta.
    Man vet ju aldrig vad det är för gökar som håller på, påtända och tradiga.

Golfa nätt där ute / Per
    Svara med citat

11. Collapse Details
    MHCS Medlem Kenneth-2441s avatar
    Reg. datum
    jul 2014
    Citat Ursprungligen postat av Kåre-1448 Visa inlägg
    Usch... du ska väl inte på Årsmötet.... med det humöret? 嵐 嵐
    Det jag vill säga att våld föder våld det blir en upptrappning,lås ordentligt
    Svara med citat