MHCS Forum - Powered by vBulletin

Startsidan Forum Köp & Sälj Registrera FAQ (Hjälp) Matrikel Kalender Dagens inlägg

Resultat 1 till 14 av 14
  1. Collapse Details
    ACSI
    MHCS Medlem Jens-2124s avatar
    Reg. datum
    jul 2009
    Hej.

När jag beställde Bordatlas 2013 passade jag på att köpa ACSI Campingführer und dvd Europa 2013. Jag är riktigt imponerad av den dvd som medföljde. Funkar kanon att leta rätt på campingplatser.

Man kan även köpa CampingCard ACSI årsvis vilket ger rabatterat pris under lågsäsong på mer än 2500 campingar i Europa.

Nu till min fråga:Har någon provat kortet som ger rabatt vid betalning på campingplatsen?

//Jens
    Svara med citat

2. Collapse Details
    Sv: ACSI
    MHCS Medlem Maggan-2721s avatar
    Reg. datum
    feb 2009
    Citat Ursprungligen postat av Jens-2124 Visa inlägg
    Hej.

När jag beställde Bordatlas 2013 passade jag på att köpa ACSI Campingführer und dvd Europa 2013. Jag är riktigt imponerad av den dvd som medföljde. Funkar kanon att leta rätt på campingplatser.

Man kan även köpa CampingCard ACSI årsvis vilket ger rabatterat pris under lågsäsong på mer än 2500 campingar i Europa.

Nu till min fråga:Har någon provat kortet som ger rabatt vid betalning på campingplatsen?

//Jens
    Hej Jens!
    Vi har också ACSI camping kort. Det beror på vart du ska åka och under vilken tid.
    Sommartid/semestertid, så gäller det ju inte.
    Vi har inte behövt använda det någon gång, för campingarna har varit billigare än
    det rabatterade priset.
    Skulle testa i Spanien Fuengirola, men de tog inte kortet.
    Här i Marocko kostar det mellan 70 och 100 kr för en fin camping där även finns fritt Wifi .Hälsn Maggan
    I Sverige har vi inte hunnit testa ACSI ännu.
    Känner att under vinterhalvåret behöver vi inte kortet, så nästa år blir det inget köp.
    Just nu står vi på ställplats norr om Agadir, tror det kostar 10 dh = 8 kr
    Hälsn. Maggan
    Svara med citat

3. Collapse Details
    Reg. datum
    jul 2009
    Hej Maggan.
    Tack för dina erfarenheter med kortet. Hittade en karta med de campingar som ingår: http://www.campingcard.co.uk/gb/en/europe/
    Svara med citat

4. Collapse Details
    MHCS Medlem Bruno-1303s avatar
    Reg. datum
    apr 2005
    Har inte provat kortet och inte DVD:n. I höstas när vi var i Spanien så bläddrade vi en del i ACSI:s katalogen. Fick låna den av en engelsman.
    Där fanns några campingar som vi inte hade hittat annars, tror jag. På några campingar så fråga dom om vi hade kortet. Visade upp kortet camping key europe och sa att vi har bara det här. På 2 ställen fick vi ACSI-priset. På något annat ställe fick vi inte. Har inte bestämt mig för hur det blir i år med ACSI.
    // Bruno
    Svara med citat

5. Collapse Details
    Johnny-1769
    MHC Vän
    Hej.

//Jens
    Vi har använt detta i Frankrike, i Provence för 3 år sedan o det fungerade fint
    Vi fick ett lägre pris på en camping med kortet

Johnny
    Senast redigerat av Johnny-1769 den 2013-02-25 klockan 09:51.
    Svara med citat

6. Collapse Details
    MHCS Medlem Einar-1312s avatar
    Reg. datum
    jan 2008
    Hej.

//Jens
    Har använt kortet sedan flera år. Fungerar aldeles utmärkt på de campingar som finns i boken och inom de daton som är angivna.
    Har använt kortet i flere länder, bl.a. Danmark, Sverige, Tyskland, Frankrike, Italien och Kroatien. Kan rekommenderas.
    För det mesta fina campingar till väldigt bra priser.
    /Einar
    Svara med citat

7. Collapse Details
    MHCS Medlem
    Reg. datum
    okt 2009
    Vi hade kort 2010 men utnyttjade det inte så mycket som vi räknade med och både 2011 och 2012 har vi kunnat pruta oss in på campingar till bättre pris än med kortet.
    Svara med citat

8. Collapse Details
    Reg. datum
    jul 2009
    Tack för alla svar.

Vad jag förstår kan det nog vara "lönsamt" att köpa kortet om man använder det mer än minst 5-6 övernattningar / år och om man reser utanför normal turistsäsong men vinsten är nog inte särskilt stor.

/Jens
    Senast redigerat av Jens-2124 den 2013-02-26 klockan 17:14.
    Svara med citat

9. Collapse Details
    Lars-Erik-2121
    MHC Vän
    Tack för alla svar.

Vad jag förstår kan det nog vara "lönsamt" att köpa kortet om man använder det mer än minst 5-6 övernattningar / år och om man reser utanför normal turistsäsong men vinsten är nog inte särskilt stor.

/Jens
    Hoppas jag inte är för mycket OT nu. Har inte ACCI själv, men vi har Camping Cheque, vilket väl är något motsvarande, och det lönar sig från första natt. Finns inga avgifter mer än checkarna, för närvarande 15 euro/natt, inklusive allt (el, dusch etc). En check är giltig i 3 år. Alla campingar vi betalat med check har varit fina campingar, väldigt ofta med pool. Prisvärt från första check!
    Svara med citat

10. Collapse Details
    Reg. datum
    jul 2009
    Hej Lars-Erik.

Camping Cheque kan vara ett alternativ som jag inte tänkte på. Väl så bra som ACSI. Camping Cheque är lite billigare än ACSI på de campingplatser jag tittat på men de har färre campingplatser anslutna i systemet.

http://www.campingcheque.se/

Jag får känslan att bästa pris kan ibland vara kontantbetalning, om man avstår från anslutning till strömuttag, när jag kollar campingplatsernas hemsidor mot vad Camping Cheque och Acsi erbjuder.

I en semesterkassa så blir någon Euro upp eller ner på en campingavgift nästan försumbart men man ska inte förringa de små slantarna.

/Jens
    Svara med citat

11. Collapse Details
    Reg. datum
    jul 2009
    Hej.

Jag kan nu konstatera efter en försommarresa till Kroatien så hade jag tjänat på att även köpa ACSI-korten men jag nöjde mig med campingböckerna.

Tro det eller ej men jag fick en liten rabatt på samtliga campingar när jag istället visade upp mitt SCR-kort, men inte så bra rabatt som ASCI-kortet ger. De tog emot SCR-kortet med glädje och jämförde mina personuppgifter med passet och förvarade kortet tillsammans med våra pass under tiden vi var incheckade på campingarna.

/Jens
    Svara med citat

12. Collapse Details
    MHCS Medlem Kim-3675s avatar
    Reg. datum
    sep 2015
    Hej!

Vi åker till Österrike I sluttat av Augusti. när jag läser dette är jag lite tveksam till att köpa ACSI kort. Är där någon som kan uppdatera oss på hur det är nu.
    Med vänlig hälsning
    Kim Dahl

På hotellet är jag gäst. I husbilen är jag hemma.
    At the hotel, I'm a guest. In the motorhome I'm home.
    Svara med citat

13. Collapse Details
    MHCS Medlem Per-3641s avatar
    Reg. datum
    jun 2015
    Hej,

när vi är ute på vift så hamnar vi 10% på camping och då har precis som Jens skriver vårt Camping Key Europe Card (via SCR)fungerat på samtliga ställen utom ett i Belgien men det löste sig ändå.
    Nu på vår pågående Europatripp så har vi 2 campingar på vårt saldo och de tog Camping key europe fast att de hade Acsi symbol på huset.

Rulla nätt där ute // Per
    Svara med citat

14. Collapse Details
    MHCS Medlem Kim-3675s avatar
    Reg. datum
    sep 2015
    Tack!
    Med vänlig hälsning
    Kim Dahl

På hotellet är jag gäst. I husbilen är jag hemma.
    At the hotel, I'm a guest. In the motorhome I'm home.
    Svara med citat