MHCS Forum - Powered by vBulletin

Startsidan Forum Köp & Sälj Registrera FAQ (Hjälp) Matrikel Kalender Dagens inlägg

Resultat 1 till 7 av 7
  1. Collapse Details
    Camping i Köpenhamn med Camping Cheque
    Ronny-1655
    MHC Vän
    Vi stannade över två nätter på Absalon Camping i Köpenhamn då vi var på väg från Spanien till Malmö i början på Oktober. Det var rel. kallt så jag hade kopplat in el från stolpen för att få värme på natten (gasen började att tryta). Då vi skulle betala så avkrävdes vi 78 Danska kronor för el och 32 Danska för miljöavgift. Jag vägrade först att betala men hon sade att det var för att vi betalade med Camping Cheque. Samma råkade vi ut för på campingen natten tidigar i Flensburg men det var inte dessa beloppen men det var för att vi betalade där också med Camping Cheque.
    Jag har försökt att komma i kontakt med Camping Cheque men ingen reaktion och inget svar från dom. Skulle jag däremot köpt nya checkar så hade dom reagerat direkt.
    Resorna i fortsättningen blir inte Camping Cheque i alla fall. Inte heller på Absalon Camping i Köpenhamn.Att betala c:a 147.00 sek. tilltalar mig inte.
    Svara med citat

2. Collapse Details
    Sv: Camping i Köpenhamn med Camping Cheque
    Moderator Lars-h8s avatar
    Reg. datum
    apr 2005
    Vi gick på samma mina i norra Tyskland. Det regnade och var kallt så vi satte på elvärmen. Elen ingick ju i enhetspriset! Vad vi inte hade observerat var att boken specade max 5 kwh. I 2010 års upplaga står det på sidan 4. Efter dessa 5 kwh så kan camingen ta ut vilket pris som helst. Jag har förträngt hur mycket vi betalade men det blev dyrt. På campingen höll dom med om att det kunde sägas lite tydligare i boken.

/Lasse
    Senast redigerat av Lars-h8 den 2011-10-24 klockan 19:21.
    Svara med citat

3. Collapse Details
    Kurt-2026
    MHC Vän
    På en Ställplats i Moseldalen blev min elräkning 15 E. Men det var mitt eget fel eftersom jag inte hade kollat in vad som skrevs på "anslagstavlan"
    Snacka att göra TAVLOR.

Blev så ---blåst--- att jag kunde segla i flera dagar om jag bara hade haft en Segelbåt. Om jag lärde mig något?????

Jajamen! Nästa Ställplats-----LÄS----- vad som gäller!!!!!
    Svara med citat

4. Collapse Details
    Ronny-1655
    MHC Vän
    Det nämns inget i någon bok om elpris eller hur man mäter det. Den förra campingen utanför Flensburg och denna, fick man skriva upp själv vid ankomsten vad elmätaren stod på och sedan samma vid avresan. Det märkliga är att det var enbart Camping Cheque:s kunder som fick göra detta och enbart i Danmark.
    Synd att DCU har sanktionerat detta och att Camping Cheque har gått med på det utan att säga något. Sedan svarar dom ju inte heller då man söker kontakt, vilket gör att man blir ju inte gladare.
    Nej nästa gång blir det att åka Danmark förbi och dessutom inte använda Camping Cheque.
    Svara med citat

5. Collapse Details
    Lars-Erik-2121
    MHC Vän
    Vi har använt Camping Cheque i tre års tid utan att stöta på det här problemet, men jättebra att det togs upp här på sidan så man kan kolla det innan ett eventuellt utnyttjande.
    En kommunal skatt på några kronor är dock inte ovanligt i Tyskland och Frankrike.
    Däremot råkade vi utför en annan grej på en camping i San Remo. Där undrade de om vi hade bokat plats i förväg, vilket vi inte hade.
    - Då får ni inte utnyttja campingchecken utan det blir fullt pris på 32 euro.
    Naturligtvis sk-t vi i den campingen och körde vidare.

Vår erfenhet så här långt är i alla fall att checken fungerar perfekt i Frankrike och Tyskland. Ja, den fungerade också perfekt på Absalon camping i Köpenhamn, men det var för två eller tre år sedan.
    Svara med citat

6. Collapse Details
    Knut-2604
    MHC Vän
    Hej
    Jag var nyligen på Absalon, änvände inte Camping Cheque, men även jag måtte betala el efter förbrukning, noterade mätaren sjalv vid ankomst och avresa. Min erfarenhet är at det här med mätare är en snabb utvekling, allt fler campingar installerar mätare. Jag tycker det är bra, det är MYCKET rättvist at betala efter förbrukning. Det gör vi ju även hemma, tycker nogon det är fel? Men KWpriset är ju en annan sak.
    Båda Camping Cheque och ACSI har beränsningar på elen som är inkluderad i rabattpriset.
    Mvh Knut
    Svara med citat

7. Collapse Details
    MHCS Medlem Kim-3675s avatar
    Reg. datum
    sep 2015
    Citat Ursprungligen postat av Ronny-1655 Visa inlägg
    Det nämns inget i någon bok om elpris eller hur man mäter det. Den förra campingen utanför Flensburg och denna, fick man skriva upp själv vid ankomsten vad elmätaren stod på och sedan samma vid avresan. Det märkliga är att det var enbart Camping Cheque:s kunder som fick göra detta och enbart i Danmark.
    Synd att DCU har sanktionerat detta och att Camping Cheque har gått med på det utan att säga något. Sedan svarar dom ju inte heller då man söker kontakt, vilket gör att man blir ju inte gladare.
    Nej nästa gång blir det att åka Danmark förbi och dessutom inte använda Camping Cheque.
    Jag vet det är länga sedan detta. men DCU äger Absalon Camping och HQ är placerat bredvid platsen.
    Med vänlig hälsning
    Kim Dahl

På hotellet är jag gäst. I husbilen är jag hemma.
    At the hotel, I'm a guest. In the motorhome I'm home.
    Svara med citat