MHCS Forum - Powered by vBulletin

Startsidan Forum Köp & Sälj Registrera FAQ (Hjälp) Matrikel Kalender Dagens inlägg

Resultat 1 till 3 av 3
  1. Collapse Details
    Europaresa
    Runar-633
    MHC Vän
    I slutet av augusti har vi tänkt åka till Italien via Nynäsham Lettland,Warzawa, Krakow, Wien, Venedig och vidare i Italien. Är det någon som åkt eller ska åka den vägen är vi glada att få div. restips som ställplatser och sevärdheter.

Gun o Runar 633
    Svara med citat

2. Collapse Details
    Sv: Europaresa
    Dag-2072
    MHC Vän
    Hej, Gun o Runar.

Det enda jag har att komma med berör Venedig.
    Vi stod på en alldeles utmärkt camping i Lido De Jesolo.
    Egen del av stranden och nära till färjan till Venedig.

Rätt praktiskt tyckte vi att ta båten till Venedig för att slippa flytta bilen o tänka på parkering.
    Gick dock inte alla dagar i veckan.
    Då gick den kl 10 mot Venedig o hem kl 5 vill jag minnas.

Har för mig att campingen hette Lido De Jesolo International.
    Inte särskilt billig men bra standard med pooler o även bubbelpooler.
    Troligen måste man boka i förväg.

Trevlig resa....

Dag
    Svara med citat

3. Collapse Details
    Sv: Europaresa
    MHCS Medlem Maggan-2721s avatar
    Reg. datum
    feb 2009
    Hej Gun o Runar!
    Vi ska också ut på långresa i höst. Kan tyvärr inte hjälpa er när det gäller Lettland,Warzawa, Krakow.
    Håller med Dag angående Venedig det finns även en ställplats en bit från Jesolo. Vi tog bilen till en stor parkering på ön och därifrån taxi/bussbåt mot centrum.
    Vi har Bordatlas och där finns de flesta ställplatserna. Den kommer vi att använda oss av. Sevärdheter kan man ju kolla in på internet på de platser man ska till. (Om man har datorn med sig)
    Nedanför Berlin i Cottbus ska finnas ett fint vattenområde med kanaler även ställplats nära en fin park. (finns i bordatlas) Den kommer vi att besöka.
    Vi åker inte förrän i slutet av oktober och då via Trelleborg och Sassnitz för vidare ner mot Italien. Kanske vi ses någonstans neröver. Hör gärna av er.
    Svara med citat